Trenutno ima Osnovno zdravstvo Gorenjske (nekaj desetin ljudi v upravi v Kranju) 5 /pet/ milijonov na računu. Ja, zdravstvo ni vedno ubogo ipd. Čestika za dobro poslovanje pa zbledi ob takih dopisih, ki smo jih prejeli na Trma.si:
PREBERITE IN SE ČUDITE!
Pozdravljeni,
sem reševalec v Osnovnem Zdravstvu Gorenjske, rad bi ostal anonimen.Od leta 2018, ko je bil sprejet 38b. člen po kolektivni pogodbi, nam ne izplačujejo prazničnega dodatka. Dobivamo samo prazne obljube in lažne informacije od našega delodajalca, ki z zavlečevanjem izplačil išče način kako naj nam ne izplača kar nam pripada. Noben reševalec pod okriljem OZG ne dobi denarja, ki mu pripada za pošteno delo. Prosili bi vas če bi lahko preverili na upravi OZG, ker ste bolj kredibilni kot aktivni župan. Najlepše se vam zahvaljujemo za pomoč.
Spoštovani!
Najprej se iskreno zahvaljujemo za vašo pomoč, ki je v naših očeh neprecenljiva. Družba se ne zaveda resnične situacije, da smo dostopni 24/7, prav vsak dan v letu tudi med prazniki, v katerih so pa velikokrat naše družine prikrajšane naše družbe. Kot največji problem izpostavljamo, da je bil denar že obljubljen in bi moral biti že izplačan relativno hitro. Denar je po zakonski poti naš in si tega zakona in člena sami nismo mogli izmisliti. To so navodila države, ki jih moramo sprejemati vsi ne glede na to ali to želimo ali ne.
-
Nedeljska in praznična dežurstva so dosledno in korektno plačana v naših plačilnih listah te težave nismo opazili.
-
OZG je v marcu 2024 dobil dopis pravnika, iz katerega sem citiral najpomembnejše trditve, ki so se nanašale na izplačila teh nadomestil :
Seznanjamo vas z določbo drugega odstavka 32. b člena Kolektivne pogodbe zdravstva in socialnega varstva Slovenije (KPZSV, Ur. l. RS, št. 15/94 in nasl.), ki določa minimum pravic, ki jih ima delavec, ki dela v neenakomerni razporeditvi delovnega časa v zvezi s plačilom nadomestila plače na dan praznika. Zaposleni, ki dela v neenakomerni razporeditvi delovnega časa, ima pravico do plačila nadomestila plače za najmanj toliko ur praznikov, kot izhaja iz letnega koledarja delovne obveznosti za posamezno koledarsko leto pri enakomerni razporeditvi delovnega časa za 40-urni delovni teden od ponedeljka do petka.
Pri pregledu plačilnih list naših članov za koledarsko leto 2023 ugotavljamo, da OZG ni dosledno sledil določbi 32.b člena KPZSV. Posledično vas pozivamo, da izplačate razliko manjkajočih ur praznovanja za leto 2023, kot tudi za vsa pretekla koledarska leta v okviru 5-letnega zastaralnega roka (2019, 2020, 2021 in 2022).
*Ob tem poudarjamo, da je Ministrstvo za javno upravo v dopisu z dne 5. 12. 2023, št. 1002-1049/2023-3130-3, podalo navodilo, pod katero postavko se pri plači izkaže poračun nadomestil za praznik, kot ga določa citirana razlaga. MJU je pojasnilo, da v primeru, ko gre pri poračunih nadomestila plače za izplačila, starejša od 13 mesecev glede na tekoči obračun plače, se ta skladno z Uredbo o enotni metodologiji in obrazcih za obračun in izplačilo plač v javnem sektorju (Ur. l. RS, št. 14/09 in nasl.) izplačajo v okviru šifre B900.*Še enkrat hvala za pomoč in lepo trmarjenje še naprej!
PREBERITE O TEM, KAKO JIH "NATE....." NA DRŽAVNI RAVNI IN V KRANJU!?
6 od 6.350
RE: vprašanja
Prejeto
V Uradnem listu RS je bila dne 17.11.2023 objavljena Razlaga KP za dejavnost zdravstva in socialnega varstva Slovenije v zvezi z določbo drugega odstavka 32.b člena, ki se nanaša na plačilo nadomestila plače za praznične dni. Namen drugega odstavka 32.b člena KPZSV je tako v izenačitvi pravice do praznovanja zaposlenih v posameznem koledarskem letu na način, da imajo zaposleni, ki delajo v neenakomerni razporeditvi delovnega časa, pravico do praznovanja najmanj v enakem obsegu kot zaposleni v enakomerni razporeditvi delovnega časa (40 ur tedensko od ponedeljka do petka). Če je delavcu ta pravica kršena, mu je delodajalec dolžan pri obračunu plače za mesec december tega koledarskega leta izplačati razliko za manjkajoče ure praznovanja, pri čemer je treba za namen izračuna manjkajočih ur praznovanja upoštevati, da en dan praznovanja s pravico do nadomestila plače, do katerega so upravičeni zaposleni v enakomerni razporeditvi delovnega časa, znaša 8 ur.
V OZG smo že v mesecu decembru 2023 pristopili k obračunu števila manjkajočih ur praznovanja, vendar smo bili s strani Združenja zdravstvenih zavodov Slovenije obveščeni, da je bilo v zvezi z vprašanjem kako pravilno izračunati manjkajoče ure praznovanja, na Odbor za razlago KP za dejavnost zdravstva in socialnega varstva, posredovano zaprosilo za dodatno razlago. O tem, da je bilo podano zaprosilo za dodatno razlago KP za dejavnost zdravstva in socialnega varstva smo obvestili vse vodje služb NMP v OZG, in sicer 8.1.2024 in jih ponovno dne 1.3.2024 obvestili, da dodatne razlage še nismo prejeli.
Ker se je večina javnih zdravstvenih zavodov znašla v isti situaciji, je Združenje zdravstvenih zavodov Slovenije kljub podani dodatni Razlagi KP za dejavnost zdravstva in socialnega varstva RS z dne 1.3.2024, na Ministrstvo za javno upravo dne 29.3.2024 posredovalo dodatno prošnjo po pojasnilu glede izračunavanja nadomestila plače za praznik pri neenakomerni razporeditvi, vse z namenom zagotoviti pravilnost izračuna nadomestila plače za praznik, kot tudi z namenom poenotenja načina izračuna v zdravstvenih zavodih, predvsem pa z namenom, da se izogne morebitnim ugotovitvam nepravilnosti s strani raznih nadzorov. Zaprosilo za dodatna pojasnila je Ministrstvo za javno upravo dne 4.4.2024 odstopilo v reševanje Odboru za razlago KP za dejavnost zdravstva in socialnega varstva. OZG je o tem obvestil vse Vodje služb NMP in sindikate znotraj zavoda dne 16.4.2024. Prav zaradi dolgotrajnega postopka smo za vse zaposlene v OZG pripravili ponovno obširno pojasnilo z dne 18.7.2024.
S strani Odbora za razlago KP za dejavnost zdravstva in socialnega varstva RS odgovora Združenje zdravstvenih zavodov do danes še ni prejelo.
Zaradi zgoraj navedenih nejasnosti določil, vodstvo našega zavoda (kot tudi večina drugih javnih zdravstvenih zavodov) še ne more izvesti poračuna nadomestila plače za praznične dni za zaposlene, ki delajo v neenakomerno razporejenem delovnem času, vse dokler te nejasnosti niso razrešene na višjem nivoju. Razumemo, da to povzroča nejevoljo med zaposlenimi, vendar je pomembno, da pri izračunu nadomestila po 32. b členu KP za dejavnost zdravstva in socialnega varstva zagotovimo pravilnost in skladnost.
JAVNA VPRAŠANJA DIREKTORJU MATJAŽU ŽURI, OZG IN TUDI SVETU USTANOVITELJEV /18 GORENJSKIH OBČIN /:
1.
Reševalci dnevno tvegajo svoja življenja za druge. Ali imate vse izračune, koliko bi jim morali plačati glede na to, da uprava šteje desetine zaposlenih?
2.
Ali ste pomislili, da bi jim plačali akontacije zapadlih obveznosti, ki so vsak dan večje glede na zamudne obresti?
3.
Kolikokrat ste o problematiki obvestili javnost, kolikokrat ustanoviteljice=župane občin, kolikokrat ministrico, ministra neposredno v boju za pravice svojih zaposlenih?
4.
Ali kot bivši reševalec čutite solidarnost z ljudmi, ki svoj življenjski vsakdan morajo vedno prilagoditi pogojem v katerih delajo (dežurstva ipd.) in kaj menite o svoji učinkovitosti na delovnem mestu?
5.
Na računu - po vaših podatkih - imate preko 5 000 000 evrov. Je to tudi zato, ker reševalcem dolgujete sredstva, ki jim pripadajo?
6.
Kaj ste storili, da bi ta birokratski ping-pong z ljudmi dokončali? Se vam zdi življenjsko, da si pošiljate dopise, dejansko pa se ničesar ne zgodi /se nadaljuje/?
A propos:
Ni dolgo nazaj, ko je kranjski župan Matjaž Rakovec skušal tej isti upravi tega istega zavoda kupiti za neznano vsoto nove pisarne čeprav gre za - po laični oceni -bogato ustanovo našega zdravstva!? MED TEM PA REŠEVALCI PROSIJO ZA TISTO KAR JE NJIHOVO!!!!!