Prvi z leve je gospod Drago Štefe, dolgoletni politik in vplivnež Kranja. Zdaj vodi svet Prešernovega gledališča kjer se rad fotografira ob velikih dogodkih. Ob temu, da je strokovni svet z vodstvom gledališča "prečrtal" predstavo kranjskega dramatika Rudija Šeliga, je ostal tiho. Vsaj za javnost?
Spoštovana Ana Černe in Drago Štefe!
Če morda ne vesta, vaju seznanjam, da so letos namesto predstave Rudija Šeliga uprizorili predstavo, ki so si jo "spotoma" izmislili umetniki, ki so sodelovali na vajah zanjo. Ja, pogovore in iskrive misli z vaj so strnili v predstavo, ki sta jo kot člana vrhovnega organa tega javnega zavoda verjetno videla. Pa ne gre za umetnost pri mojem pisanju, gre za kranjskega avtorja, kranjsko gledališče, kranjsko (večinoma) občinstvo, kranjski javni denar in - Kranj.
Ker ocenjujem, da sta neprizadeto pospremila ravnanje vodstva gledališča, vaju seznanjam, da so v bran Rudiju Šeligu in njegovemu delu stopili drugi. Največ izven Kranja. Ni pa se oglasil svet zavoda kot tisto telo, ki nadzoruje in posredno usmerja to gledališče. Ne s kako cenzuro ali posegom v umetniško svobodo, z odgovori bi se morala oglasiti vidva. Gospa Ana, ste soproga človeka, ki je neposredno odgovoren za gledališče kot naš podžupan. To dejstvo napišem samo zato, da bodo mnoge relacije lažje doumljive. Ker se o tem početju ni oglasil nihče, najmanj podžupan ali celo župan.
Kaj bi bilo treba dejansko storiti, da bi kot Kranjčan in nepoznavalec gledališča in odrske umetnosti, bil tiho? Predvsem bi se moral zgoditi obraten tok dogodkov: od nas plačani šefi gledališča bi morali javno pojasniti umik ene in nastanek druge predstave. To so storili šele po odzivih izven Kranja in v medijih. Žalostna popotnica novemu direktorju gledališča, ki je - za povrh - še umetnik, odrski človek. Potem bi moral stališče javno pojasniti strokovni svet zavoda, ki je to podprl. In zagotovo tudi sam vrhovni organ, svet zavoda.
Rudi Šeligo se braniti ne more. Niti ne more braniti početja z njegovo dramo. Zato jaz kot Kranjčan vaju sprašujem, ali podpirata tako nedostojno ravnanje? In če ga, zakaj? In če ga ne, zakaj ne? Nisem zato, da na tak način repertoar gledališča doživlja spremembe, ki jim sam rečem "diktat pod pretvezo umetnosti". Ko mi pišejo o tem, kako Štajerci dejansko vodijo gledališče in ni čudno, da dela kar hoče rosno mladi režiser slavne mame, odmahnem z roko. Saj umetnost podira take plotove, kajne? Jih res? Tu, v mojem mestu?
Prepuščam vajinemu molku usodo predstav. Eno sta že pomagala "odstraniti". Z molkom. To je dejstvo in to me skrbi. Če ne vesta: sta predstavnika Kranja v svetu PREŠERNOVEGA GLEDALIŠČA KRANJ! Kjer je naslov "zmagovalne novosti" nad klasiko kranjskega dramatika res zgovoren.
Miran Šubic, Kranjčan