Kakšna je razlika med župnikom kranjske župnije oziroma predstavnikom cerkve in krajanom Hrastij? Nobena: eden ne da cerkvene zemlje za park kjer naj bi ljudje slavili slovensko himno in seveda ga nihče ne more razlastiti, noče razlastiti, ravno nasprotno - oblastniki so tiho kot riti! Drugi je občan, ki sicer nima nič proti širši cesti, le zemlje ali skednja ali hleva ali česarkoli za to noče dati. Zasebna lastnina je sveta v tej državi dokler...

In tu se seveda moramo vprašati, zakaj občina želi park (njegova vsebina je bila vse prej kot pravilno predstavljena...) na cerkveni zemlji in je lastništvo nič ne moti in čemu mora cesto zgraditi po zasebni zemlji in bo pri tem lastnika razlastila, če se ne bo strinjal...?

Zagotovo obe vprašanji nista povezavi smiselno. Cerkev je pri nas ločena od države=občine. Zato bi bil seveda špeti državnih dimenzij, če bi kdo sploh pomislil na to, da malo "pritisne" na cerkev (nadškofijo) in za vsak primer je zraven še minister iz stranke,ki ji je cerkev od nekdaj zaveznica!

Kakšnega zaščitnika in zaveznika ima tisti, ki mu preti razlastitev, ker nasprotuje širši cesti čez svojo lastnino? Morda političarko, ki je tako izgubila razsodnost, da zdan špetir neti tam kjer so - kljub vsemu - stvari jasne: gre za del ogromne pridobitve, ki jo bomo (tudi mi) plačali. In ki jo pogrešamo desetletja. Je res treba širiti cesto do vas, če pa najbi promet še dejansko izven vasi, je ključno vprašanje.

So spori kjer dejansko ni mogoče zadovoljstvo vseh vpletenih. So odnosi, ki so zapleteni in zato seveda župan in njegova uprava nima lahko naloge. Kot jo imajo pri "političnem parku" kjer župnik preprosto reče: "Ne dam zemlje, ki je cerkvena (da ne zapišemo "od boga")!" in se vsi lepo umaknejo. Utihnejo. In delajo naprej.

Problem lastnine posameznika proti skupnemu velikemu in težkemu interesu je občutljiv. Povsem pa je rešljiv problem cerkvene lastnine: "Imejte jo kot ste jo imeli do sedaj. Če vam je tako dragocena, potem tudi park naredite tak kot ga želite in ga tudi plačajte!" Hinavstvo politike v Kranju je na dlani: če je treba se na načela pozabi pri fajmoštru, občan pa mora razumeti "višji interes"!?