Manever Kranja je jasen: naj ustavno sodišče kot vrhovna pravna avtoriteta ugotovi, ali ni sedanja zakonodaja dejansko v škodo Kranja, če upoštevamo poskus političark Gunčarjeve&Udovčeve, da ga razbijeta na dve občini! Pravne bitke so vedno negotove, a Matjaž Rakovec je kot župan Kranja očitno odločen opraviti tudi ta preizkus.
Opozorila, da so določeni deli naše zakonodaje ali nedorečeni ali potencialno škodljivi za Kranj, so zdaj jasna. O tem se mora izreči (na dopisni medpraznični in meddopustniški seji) mestni svet. Upamo si napovedati, da ne bo nihče proti, da uber Kranj tudi pravno pot do zavarovanja občine kot celote in seveda njenih in naših ustavnih pravic. Namera je jasna: do odločitve ustavnih sodnikov mirujejo vsi politični akterji te zgodbe...kar pa seveda zna trajati!
Da bi mestni svet ne potrdil sklepov, ki so predlagani, ni verjetno. Ravno nasprotno: pričakovati je enotno odločitev, ki bi dala še večjo legitimnost Kranju kot ga poznamo in v njem živimo. Mestna občina Kranj je na tnalu danes, jutri lahko en sam poslanec ali poslanka začne po kranjskem modelu razbijati Ljubljano, Maribor in tako dalje.
Ustavno sodišče je velikokrat pribežališče za vse, ki so prepričani, da naša zakonodaja dejansko vsebuje preveč lukenj. In tako tudi Kranj stopa na to (ne)gotovo pot iskanja pravice - pa čeprav gre za ustavno sodišče. Živimo v času, ko lahko predsednik ene veje oblasti (vlade) popljuva drugo vejo oblasti (sodno) in prej svoj odnos pokaže še s tem, da uradne pošte ne prevzame. Je v tako zastrupljenem okolju zaupanje celo v ustavno sodišče možno? Spomnimo: volitve manjkajočega sodnika ne gredo skozi politično sito.
Zato morda Kranj tokrat nastopa v bitki, ki ni samo njegova. Tragika, ki smo jo že obelodanili: nihče dejansko ne ve, kdo tvori civilno pobudo za razbitje Kranja na dve občini ! To pa je že zasnova razmisleka, da bo pobuda dejansko sprožila postopek na ustavnem sodišču in tudi kako odločitev.
Komu bo v prid, bomo videli.